Zapraszamy do zapoznania się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytaniami związane z raportowaniem cen transferowych w formie elektronicznej (informacja o cenach transferowych – TPR).
- Do jakiego Urzędu Skarbowego należy adresować deklarację TPR?
Deklarację TPR należy wysłać do Naczelnika Urzędu Skarbowego właściwego dla podatnika ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę podatnika.
- Czy członek zarządu, który jest zobowiązany wysłać formularz TPR musi wysłać do urzędu skarbowego UPL-1
Tak, członek zarządu składający deklarację TPR musi posiadać UPL-1.
- W jaki sposób należy dopełnić formalności związanych ze złożeniem UPL-1.
Link do procedury uzyskania pełnomocnictwa do podpisywania elektronicznych deklaracji podatkowych UPL-1 dostępny jest pod poniższym linkiem: https://www.biznes.gov.pl/pl/opisy-procedur/-/proc/1425.
- Czy główna księgowa z biura rachunkowego, może złożyć formularz TPR za Zarząd?
Tak pod warunkiem, że pełni funkcję osoby zaufania publicznego (doradca podatkowy, radca prawny, adwokat, biegły rewident). W każdym innym przypadku musi to być kierownik jednostki w rozumieniu ustawy o rachunkowości.
- Czy TPR jest podpisywany podpisem kwalifikowalnym?
Tak.
- Czy w organie wieloosobowym TPR może podpisać jeden członek zarządu?
Tak.
- Czy jest wymagane wdrożenie odpowiedniej procedury wyznaczającej daną osobę (członka zarządu w przypadku zarządu wieloosobowego) do podpisania deklaracji TPR?
Wdrożenie specjalnej procedury nie jest wymagane.
- Czy deklaracja TPR może zostać wysłana w wersji pdf?
Nie, obecnie jedyną dopuszczalną formą wysyłki deklaracji jest format xml.
Serdecznie zapraszamy na szkolenie “Nowy TPR-C (5). Omówienie wersji interaktywnej. Raportowanie transakcji kontrolowanych. Ryzyka podatkowe”, które odbędzie się 28 listopada br. ⇒ (SZCZEGÓŁY).
W przypadku pojawienia się wątpliwości, zapraszamy do kontaktu.