Najczęściej zadawane pytania
01 W jakich obszarach pomagamy?
Oferujemy kompleksowe usługi z zakresu:
- sporządzenia dokumentacji cen transferowych – lokalnych oraz grupowych
- ustalenia rynkowego poziomu cen transferowych – opracowania analiz porównawczych przy wykorzystaniu zewnętrznych danych porównawczych
- realizacji podatkowych obowiązków sprawozdawczych
- raportowania schematów podatkowych MDR
- ustalania wysokości opłaty rekompensacyjnej – restrukturyzacja działalności
- przygotowania wniosku o zawarcie uprzedniego porozumienia cenowego APA
- rozliczeń podatku u źródła
- opracowania informacji strategii podatkowej, w tym przy wykorzystaniu autorskiego narzędzia STRATOS
- ulg na innowacje (m. in. ulga B+R, IP Box)
- estońskiego CIT.
Oprócz bieżącego wsparcia, opracowywania dokumentacji podatkowych, analiz, realizujemy audyty, przeglądy, wdrażamy procedury, wspieramy przy kontrolach i postępowaniach podatkowych. Dbamy o to, by nasi Klienci otrzymali kompleksową usługę, która pozwoli im bezpiecznie i spokojnie realizować założone cele biznesowe.
02 Czy mamy ofertę szkoleń?
W wyniku poszerzenia profilu działalności ICT powstała Akademia Podatkowa Instytutu Cen Transferowych, która realizuje szkolenia prowadzone w formie stacjonarnej, online oraz szkoleń wideo. Szkolenia obejmują szeroki wachlarz wiedzy, która ułatwia interpretację i wprowadzanie w życie obowiązujących oraz nowych przepisów podatkowych, wspomagając Spółki w wypełnieniu obowiązków dokumentacyjnych oraz sprawozdawczych. Tematyka szkoleń podatkowych dotyczy m.in.:
- nowości w cenach transferowych oraz realizacji obowiązków dokumentacyjnych i analiz porównawczych,
- raportowania MDR,
- zmian wprowadzonych poprzez program reform ekonomiczno-społecznych – Polski Ład,
- ulg na innowacje,
- realizacji obowiązku informowania o strategii podatkowych,
- podatku u źródła, jego poboru oraz zwrotu.
Oprócz udziału w szkoleniu z danego tematu, uczestnik otrzymuje materiały pomocnicze instrukcje, wzory dokumentów pozwalające wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. Dodatkowo w ramach wydarzenia może skorzystać z indywidulnych konsultacji z trenerem a w przypadku szkoleń on-line otrzymuje dodatkowo nagranie do ponownego odsłuchania. Co istotne nie musi martwić się o formalności, płatność jest dopiero po ukończonym szkoleniu.
03 Jak wspieramy przedsiębiorców z wielu branż?
Tworząc analizy, dokumentacje i raporty wykorzystujemy rzetelne źródła informacji pochodzące m.in. z organów administracji rządowej, profesjonalnych baz danych. Wiedzę dotyczącą cen transferowych przekazujemy dodatkowo za pośrednictwem publikacji naukowych, a także bezpłatnych e-booków.
Ponadto, Instytut Cen Transferowych organizuje webinary i szkolenia zamknięte z tematyki związanej z obszarami, w których się specjalizuje.
04 W jaki sposób mogę zapisać się na webinar online na żywo lub szkolenie?
Aby zapisać się na webinar należy wybrać interesujący Państwa temat, znajdujący się w zakładce „Webinary”.
W celu zapisania się na szkolenie online / szkolenie stacjonarne zapraszamy na stronę Akademii Podatkowej ICT, gdzie mogą Państwo zapoznać się z pełnym wachlarzem tematów, które realizujemy.
Gdyby zaistniało zapotrzebowanie na omówienie innego tematu lub pochylenie się nad szczegółowymi zagadnieniami z wybranej tematyki, służymy wsparciem w postaci organizacji szkoleń zamkniętych.
05 Czy obsługujemy kontrolę podatkową lub postępowanie podatkowe?
Tak, ICT służy bieżącym wsparciem oraz reprezentuje klientów przed organami podatkowymi w trakcie kontroli lub postępowania podatkowego.
06 Czy ICT wspiera tylko firmy, czy także osoby prywatne?
Jesteśmy specjalistami w obszarze podatków i obsługujemy zarówno firmy, jak i osoby prywatne. Oferujemy kompleksowe usługi dostosowane do potrzeb naszych klientów niezależnie od ich statusu prawno-podatkowego.
07 Czy udzielamy porad podatkowych w formie online?
Tak, udzielamy pomocy podatkowej zarówno stacjonarnie, jak i online. Najczęściej jest to rozmowa przez komunikatory internetowe lub sporządzanie porady podatkowej za pośrednictwem e-mail.
08 Jak wygląda kwestia archiwizacji i przechowywania danych?
ICT przechowuje w postaci kopii elektronicznych uzyskane w wyniku przetwarzania dokumentów dane. Kopie zapisane są na specjalnie w tym celu uruchomionym serwerze, zabezpieczone hasłem, z dedykowanym dostępem dla danego Odbiorcy.
09 Jak mogę skorzystać z usług ICT?
Aby skorzystać z naszych usług, wystarczy skontaktować się z nami telefonicznie lub przez formularz kontaktowy na naszej stronie internetowej. Umówimy się na spotkanie, podczas którego omówimy Państwa potrzeby i przedstawimy nasze propozycje i rozwiązania.